وقتی خبرنگار دعوت نمیشودو ازتریبون رسانه اش سوال مطالبه گری میکند

سوالهایی که فرماندارنکاباید پاسخ میداد

جناب فرماندار/دستاوردسفر نیم روزی وزیرنیرو به شهرستان نکا چه بود؟!

رسانه های منتقد که مدیرانی محافظه کارو دورازمردم دعوتشان نمیکنند ناگزیرندازتریبون خود بااین مسئولان گفت وگوکنند ‘ باشد که به مردم احترام گذاشته پاسخگو باشند:

سوال سیده نصیبه دوستدار_خبرنگارمهروان خبراز مرتضی رمضانی_فرماندارنکا:

جناب اقای رمضانی_فرماندار نکا در خبری که درسایتهای دعوت شده نشست خبریتان آمده است کلیات جلسه به سمع و نظرمخاطبان آمده پسندیده است چندنکته راما ازشمادراین تریبون بپرسیم :

جناب فرماندار در بازدیدنیم روزی وزیرنیرو به نیروگاه شهید سلیمی و سدگلورد نکا از مطالبات حوزه آب که بارها درجلسات مختلف شهرستانی مطرح شده وبحران شهرستانی وشکایات مردمی رادنبال داشته چطورمطالبه گری کردید ؟!وخروجی حضورتان دراین دیدار چه بود’ ؟!

باتوجه به آمارواخبار نشرداده شده درخروجی رسانه ها وسایت فرمانداری وشهرداری شهرستان همجوار’ توانسته اند باحضور دردیدارسدگلورد نکا’ قسمتی ازخواسته هایشان رامطرح واعتبارجذب کنند.

از فرمانداربومی وانقلابی وجهادی نکا انتظارمیرفت باتوجه دریافت مشکلات ودرخواستها وشناخت کم وکاستیهای شهرستان درملاقاتهای مردمی’ راه چاره کرده’ نه اکتفا به درج عکس و گزارش دادن به خبرنگار’چه بسا این آمارها راخبرنگاران ومردم همیشه درخروجی ها میگذارند.

این شمای مسئول هستید که نماینده دولت وخدمتگذارمردم هستید این سیستم تبلیغاتی مشکل مردم راحل نمیکند.

اگر قراربر گماردن صرفا نیروی خودی براین صندلی بود که گذشتگان هم همین مسیررا طی طریق کرده بودند ‘ چه اصرار برانتصابی مشابه بود.؟!

جناب اقای رمضانی در یکی از سایتهای حاضردرجلسه آمده (توانمندسازی روستا‌ها نیز مورد توجه فرماندار نکا بود و در این رابطه نام روستا‌های “ملاخیل”، “سوچلما” و “میانگله” ) بفرمایید دقیقا  در روستای میانگله بخش مرکزی نکا چه تحولی درراستای توانمندسازی صورت گرفته که قابل مانور باشد؟!

غیرازاین است که سالن ورزشی میانگله بیش از ۱۳ سال نیمه کاره رهاشده ؟! غیرازاین است که ۵ روستای دهستان مهروان که میانگه نیز شامل آن است یک زیرگذراستاندارد ندارد ؟!

درسال ۹۱ درخواست مردم منطقه رسیدگی نشدولی در روستای گل خیل همجوار این روستا باجمعیتی اندک زیرگذراحداث شداین درحالیست که مردم ۵ روستا قبلتردرخواستشان را به فرمانداری واستانداری ارائه کردند این چه سیستم بیماریست که فقط نارضایتی مردم را بوجود می آورد آنهم روستای میانگه با اهداء حدود۳۰ شهید درجنگ تحمیلی این بود خدمت به مردم؟!

شاید بگویید دولت قبل انجام نداده ماباید پاسخگوباشیم؟!سوال مااین است از سال ۱۴۰۰ تا همین نشست خبری آیا مردم منطقه تقاضای احداث زیرگذراستانداردرا نداشتند؟!مگرنه اینکه استفاده ازاین زیرگذر غیرقانونیست واگرحادثه رخ دهد راننده مقصراست ؟!.

ماآسیب دیده شعارهای دوراز واقع مدیرانی هستیم که مدعی شفافیت گفتار و .. هستند.

نشست با خبرنگاران همسو مطمئنا چاره کارنیست اینجاست که باید گفت ازتمام ظرفیتها خبرنگاران منتقد و غیره استفاده شود تا صدای مردم ‘ رسابه گوش شمای مسئول برسد چه بساسیاست برخی رسانه ها ‘ دوری جستن از انتقاد وتنها روایت گفته های مسئولان است .

این رسانه های مستقل هستند که مطالبه گر و پیگیرند وصدالبته گیوتین برخورد بازدارنده وحذف شمای مسئول’  نیز برگردن نحیف همین قشرآسیب پذیر جامعه است.

جناب فرماندارچرادربازدید وزیرنیرو درنیروگاه شهید سلیمی مساله مازت سوزی نیروگاه را چرابه چالش نکشیدیدو  چرا حق مردم بیگناه ساکن منطقه را نگرفتید ؟! چرا به دادکشاورزان وباغداران مظلوم نرسیدید مگه این مردم جزو این کشورنیستند ؟!

سوال خبرنگاران منتقددرواقع صدای همین مردم است . شماباید سیاست حذف را کنارگذاشته و ازمردم بابت این خبط عمد’ عذرخواهی کرده و ازاین پس ازهمه ظرفیتها استفاده کنید.

برخی خبرنگاران’ سوالات امنیتی درجلسه پرسیدند که ظاهرا مدیران کانال وفضای مجازی حضورداشتند ‘ جناب سرهنگ رمضانی تاکیدمیکنم مدیران کانال فرزندان این مرزوبوم هستند ‘ ودوستدارکشور ونظام’ ولی محتمل نشررویدادوخبربصورت تحت الفظی هستندکه آنهم به دلیل نگذراندن دوره های تخصصی خبری و تشخیص امنیتی بودن و… آن است که درجش به دلیل دسترسی درفضای مجازی’ بااحتمال دسترسی معاندین نظام و خارج نشینان صلاح نیست.

خوب است برای حفظ برخی مسایل امنیتی بااین دوستان نشستی تخصصی وجدای نشست خبری برگزارشود بجای پرکردن اتاقتان از این ظرفیتها’ از رسانه های دارای مجوز از وزارت ارشاد دعوت شود تاکشور آسیب نبیندو برخی مواردرعایت شود.

جناب فرماندار درحوزه فاضلاب مسکن مهر(شهید سلیمانی) هم ازوضع اسفناک آمارارقام دادید گرچه ۵ ماه است دراین مسند نشستید و نسبت به مدت خرابی و بحران این منطقه و عدم رسیدگی مدیران گذشته که فرصتی بیش ازاین زمان رادراختیارداشتند’ ولی آجری برآجرننهادند ‘قضاوت شما زوداست ‘اما ازابتدای خبر’ تا انتهای آن را مرور میکنیم شمانیزهمچون مردم عادی فقط آسیبهارا برشمردید امیداست لااقل یکی دومورد اعتبارو بودجه بیاورید ومشکلات مردم رامرتفع کنید.
جناب اقای رمضانی شما برمسند مقام ارشد دولت سیزدهم جلوس کردید باشعار دولت انقلابی ومردمی ‘ نکاقطب کشاورزی مازندران است ودراین حوزه باغداران همیشه درعذابندوخسارات زیادی دراین حوزه متحملند گرچه درسطح وسیع باید مطالبه گری شود ‘ ولی شما از نماینده مجلس چقدرمطالبه گری کردیدچقدر به چالش کشیدید که اقای شریعتی برای مردم مازندران ونکا تریبون بگیرد و به داداین قشرمظلوم برسد.
جناب فرماندار’ از دیرباز شهرستان نکابه شهرصنعتی معرفی شده که درواقع ارابه تخریب و نابودی این منطقه ازجغرافیای زمین راازرویشان رد کردند چه بسا پسندیده بود با توجه به منطقه وجانمایی این شهرستان درمازندران’ کشاورزی و گردشگری طرح توسعه ایی تعریف شود حال که زخمی این بی تدبیری شده است شفاف بفرمایید چندواحدتولیدی فقط درشهرکهای صنعتی فعال است؟! چه مشکلاتی درحوزه تولید وصنعت دارد؟! چرامدیران ارشد کشورکه به نکامی آیند تنها شرکتهای آقایان لطیفس حلاوت وصادقی پذیرای مسئولان هستند و چرا گزارشی دقیق از رکود این بازار به تصویرکشیده نمیشود چرا حس مطالبه گری مدیران دراین حوزه تحمیل شده بالانیست تا نکا نفس بکشد.
بفرمایید نکادربحث اشتغال درسطح مازندران وکشور درچه جایگاهی قرارداردونسبت به سالهای گذشته روند کاهشی داشته یاافزایشی و دقیقا بفرمایید درکجامشغول به کارشدند.؟!!
درپاسخ به خبرنگاری درخصوص تنش های حدوحدوداختیارات وجغرافیایی ونام سدگلورد سوال شد که شما این پاسخ رادادید
واکنش‌های مردم به انتخاب نام برای سد گلورد هم در سوال یکی از خبرنگاران بود که بر اساس پاسخ‌های فرماندار نکا می‌توان اینگونه استنباط کرد که اتفاق خاصی نیفتاده است و سد گلورد، سد گلورد است و تمرکز بر پایان عملیات اجرایی و آغاز بهره‌برداری این طرح مهم است که بخش مهمی از آب کشاورزی و شرب شرق مازندران را تأمین می‌کند.
پایان ساخت تصفیه‌خانه آب با هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان نیز حائز اهمیت است که در تأمین آب شرب سالم و مطمئن نقش دارد

این چه تحلیلی است که ازمتولی شهرستان ‘ که خودحافظ مسایل سیاسی وامنیتی وجغرافیایی مرزو بوم شهرستان است’ میشنویم’ سد گلوردنکا درشناسنامه جغرافیایی وسیاسی از دیرباز باهمین عنوان کامل (سدگلوردنکا)بوده و وسعت دبی آبدهی این سدبه حتم از نکاتابهشهر وحتی گلوگاه خواهد بود و حفظ وصیانت و مانایی اش برای دوری ازهرگونه تنشهای احتمالی اجتماعی بردوش مقام ارشدسیاسی وامنیتی شهرستان نکاونماینده دولت است.
جناب فرمانداربسیاری از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی نکا وحتی حوزه شهری هنوز جاده خاکی است وآسفالت صورت نگرفته ضمن احترام به بخش هزارجریب که هموطنان ماهستندوتوجه به مناطق محروم هم باید سرلوحه کارقرارگیردولی خواسته وگلایه مردم آن است که چرا دربخش مرکزی بااین میانگین جمعیتی روستایی وشهری همچنان بدون اسفالت است وشما مناطقی که همیشه بخاطرشرایط حوی و نزولات اسمانی که سیل آسفالت وروکش را باخودبه قعر دره میکشاند و رانش زمین وجود دارد سرمایه وپول ملی را نابود میکنید.
جناب فرماندار اگرمدل خدمتتان جهادیست لطفا تلاش کنید وبیشترهم تلاش کنید سهم نکاراازاعتبارات وبودجه و منابع ملی بگیرید وصرفاجهت روزمه ساختن و کارهای پوپولیستی این میز رااشغال نکنید وگرنه همفکرشما جوان نخبه انقلابی درنکا بودکه حالا درکسوتی دیگر برای نمایندگی مجلس فعالیت دارد.
به امید فردایی بهتر و مدیرانی با وسعت وبزرگی قلب که پذیرای همه فکرها قلم ها واندیشه ها باشد
پایان پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://mehravankhabar.ir/?p=9868

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
Please assign elementor template to display content
Please assign elementor template to display content

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: