پرداخت ۲۵هزار میلیارد ریال به کشاورزان مازندرانی

مهروان خبر// مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید ۱۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی استراتژیک به صورت تضمینی در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم با افزایش نرخ خرید تضمینی و اعلام ‌بموقع آن، در حالی موفق به افزایش میزان کشت محصولات اساسی و راهبردی مورد نیاز کشور شده که جهان با بحران غلات مواجه است.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: در راستای سیاستهای حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و با اجرای طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سالجاری ۱۱۸ هزار تن گندم، ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن برنج پرمحصول، ۲۹۳۰ تن سویا و ۹۱۳۰ تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد.
وی تصریح کرد: در سالجاری مجموعا ۲۵هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به حساب کشاورزان استان واریز شد.
وفائی نژاد با اعلام رضایتمندی از میزان ذخیره استراتژیک گندم در استان اظهار داشت: موجودی ذخیره گندم در سیلوی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران حدود ۱۳۰ هزار تن می باشد که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک تا اردیبهشت ۱۴۰۳ برای مصرف استان کفایت می کند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین گفت: در ۹ ماهه سالجاری بیش از ۴۲۳ هزار تن گندم از طریق خرید تضمینی داخل استان ، خرید تضمینی سایر استان ها و گندم های وارداتی برای مصرف استان تامین گردید.
وی تصریح کرد: در سال جاری همزمان با افزایش خرید گندم در استان نسبت به سال های گذشته، حدود ۷۵ هزارتن گندم با استفاده از خطوط ریلی و حدود ۱۲۰ هزارتن نیز از طریق حمل جاده ای از محل خرید تضمینی گندم در سایر استان ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.
وفائی نژاد همچنین با اشاره به کیفیت بالای گندم های وارده به استان اظهار داشت: بیش از ۸۲ درصد گندم های وارده شامل گندم های وارداتی و خرید تضمینی استان های گلستان، خوزستان، هرمزگان و لرستان می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://mehravankhabar.ir/?p=9850

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
Please assign elementor template to display content
Please assign elementor template to display content

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: